onsdag 9. september 2009

Kvalitet i barnehagene

I dag våkna jeg til et helt nydelig innlegg som sto på trykk i flere Vestfold-aviser. Det avslutter på følgende måte: "Som førskolelærere, lærerutdannere og barnehageforskere tror vi at Inga Marte Thorkildsen på Stortinget vil gjøre en forskjell. Vi vil derfor oppfordre alle som ønsker gode barnehager for sine barn og barnebarn, å gi SV sin stemme 14. september". Dette er en stor tillitserklæring fra folk med svært stor integritet i fagmiljøene. Jeg blir stolt og rørt, men først og fremst skal jeg jobbe hardt for å innfri forventningene, hvis dette går som vi håper.

Går det som vi håper? Vanskelig å si. Vi ligger høyt på målingene i Vestfold, men mye lavere på landsbasis. Derfor er jeg engstelig for at målingene er litt misvisende hos oss. Samtidig gjorde vi det bra på skolevalga, særlig sett i forhold til 2007 - nemlig en fordobling. Kanskje er det nye takter fra det ellers så konservative hjemfylket mitt? Dette blir en thriller!

P.S. I kveld skal jeg forresten debattere karakterer i barneskolen mot Torbjørn Røe Isaksen på NRK Østafjells (TV). Elevorganisasjonen er en av dem som er helt imot, og begrunnelsen er god. Men først kjører jeg min kjære elbil til Larvik for å besøke en ungdomsskole og for å sette fokus på behovet for ladestasjoner.

4 kommentarer:

  1. Inga! Hvor har du fått tak i den FANTASTISKE sykkelhjelmen i pels som du har på deg i klassekampen i dag?

    Hilsen Ida.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg leser bloggen din jevnlig, og må bare si takk for at du er en inspirator for meg!
    Jeg kommer fra en bygd der mange er litt trangsynte (ved skolevalget nå fikk Vigrid 10% av stemmene, det sier vel sitt) og noe lokallag for SU har vi ikke.
    Nå har jeg nylig flyttet til Bergen og skal bli aktiv i Hordaland SU. Endelig kan jeg få utløp for engasjementet mitt, og bli enda mer engasjert!
    Ha en nydelig dag og stå på! :)

    SvarSlett
  3. Takk til inspirerende heiarop fra dere! Til Ida: Sykkelhjelmen (og flere andre kule varianter) finner du her: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=1174

    Inga Marte

    SvarSlett