onsdag 29. juli 2009

Daft raveparty på Valle

Bildet er lånt fra NRKs nettsider.

Søren også. Jeg hadde gleda meg i månedsvis til mitt store idol endelig - endelig! - skulle komme til Norge. Også følte jeg det mest som at jeg hadde vært på en intens aerobictime, eller et daft raveparty, da hun var ferdig litt over klokka elleve i går kveld. Selvsagt er det ikke mulig å la være å bli imponert over Madonnas sinnsyke energi og innstuderte sceneshow. Innimellom var det tendenser til dansing blant oss som sto på bakken også. Det var bare det at alle låtene hennes hørtes nesten like ut, og at mange av dem ble servert på en ganske slapp måte. Jeg liker Music. Og jeg syns hun har noen kule ting fra de siste åra. Men alt trengte vel ikke å høres ut som det? Alt hun serverte oss var pimpa opp og pakka inn i en techno-/aerobic-kom igjen-jenter-greie som jeg personlig syns var anmassende, og som ikke tok høyde for at de fleste publikummerne elska Madonna mest da hun spilte Like a virgin på helt vanlig måte. Gjennomsnittsalderen blant fansen på Valle var tross alt et godt stykke over 20 år. Så var ikke publikum spesielt oppgira, heller. Ikke før hun serverte en tribute til Michael Jackson, noe som burde være en tankevekker.

Madonna skuffa meg i går, men jeg veit ikke om jeg burde forventa så veldig mye mer. Hun har aldri vært den som har lagt opp til kontakt med publikum eller spontanitet av noe slag. Hun har stålkontroll. Dama kan jo hoppe tau mens hun synger! Jeg har hørt at hun starter hver morgen med en mils joggetur, før frokost. Ingen ting å trakte etter, selv om vi damer gjerne skulle vært litt som Madonna. Også som 50-åring.

2 kommentarer:

  1. Du er dårlig som politiker og ennå verre som musikkanmelder. Du har lest avisen først og plagierer meninger fra Dagbladet som beskriver at hun ikke har spontan kontakt med publikum.
    Skal du styre hva hun skal spille også nå Inga Marthe?! er det ikke nok med at du styrer våres liv og ødelegger de med dine sinnsyke meninger? Må du ødelegge og styre hennes karriere også?

    Daft Raveparty...du har vel for faen aldri skjønt noe av ravekulturen. Det er bare noe du tror siden du har vært på det et par ganger og det tilhører din generasjon. Men du skjønner ikke en dritt av hva det var, like lite som du skjønner hva som skjer i dette landet. Du er ei blind gås!

    SvarSlett
  2. Til anonym:

    Inlegget ditt viser hvor u-intelligent du er!Man kan faktisk være enig i noe som står i avisene.Dessuten synes jeg at du burde bruke "Jeg synes du er" Isteden for "Du er" For selv om du har dine meninger,så er det ikke sikkert at det er sånn det er!!

    -Venja-

    SvarSlett