onsdag 26. august 2009

Spørsmål og svar på tb.no

Da er jeg ferdig med å svare leserne. Jeg rakk dessverre ikke å svare alle, fordi det var stor pågang - heldigvis. Over 70 spørsmål! Hadde egentlig bare en time, men satt ganske mye over tida. Håper folk ble rimelig fornøyde, selv om jeg ikke fikk tid til alle. Les spørsmål og svar her.

Nå sitter jeg og forbereder meg til skoledebatt i Sandefjord i kveld. Her skal jeg bl.a. møte Frps skolepolitiske talsmann, som i et intervju med NRK Vestfold sammenlikna skoledrift med å drive bensinstasjoner. Tidligere har jeg hørt Carl I. Hagen sammenlikne barnehager med skobutikker, og Siv Jensen har nylig sammenlikna sykehusdrift med telekommunikasjon. Da skorter det på forståelse for at offentlig sektor, som skal ta vare på alle og gi alle muligheter og trygghet, faktisk ikke kan drives etter prinsipper fra næringslivet. Helse og skole er ikke, og bør ikke drives som, butikkvirksomhet.

Ellers er det utrolig moro med meningsmålingene i Vestfold om dagen. I dag har vi to målinger som viser at SV både har sjans på fast mandat og i høyeste grad på utjamningsmandat. Sist mangla vi 136 stemmer for å få fast mandat. Jeg håper de som er i tvil gir oss sin stemme, for å sikre størst mulig kraft i forhandlinger med rødgrønne partnere. Om miljø, likelønn, lærerløft, makspris på SFO, høyere sosialhjelp og en tannhelsereform. Og ikke minst: Vestfoldbanen!

1 kommentar:

  1. Hei Inga Marte!
    Jeg håper at mange i Vestfold forstår at du har vært den eneste politikeren de siste årene som virkelig har arbeidet for kriminal- og rusomsorgen. Vi savner deg i Justiskomiten.... Nå arbeider du innenfor miljøet som er det viktigste vi har. Uten miljø, ingen Justiskomite:-)

    Kjære Vestfold! Det er viktig at dere stemmer inn Inga Marte fordi hun har et menneskesyn som er svært verdifult, så er hun snill og grei også!!!

    Flott at meningsmålingene går riktig vei, sier bare heia deg!

    Du får min stemme denne gangen:-)

    Vennehilsen

    Trond Henriksen
    Redaktør Narkoman.net

    SvarSlett