lørdag 11. april 2009

Klar melding fra Martine


Dette innlegget er skrevet av Martine (10), som er miljøagent. Jeg møtte henne like før påske, da hun kom for å intervjue meg om hva jeg vil gjøre for miljøet. Her følger hennes beskjed til oss stortingspolitikere:

Hei Inga Marte!
Tusen takk for en hyggelig prat.
Jeg koste meg veldig.
Jeg håper du får gjort noe med det vi pratet om, og forteller det til de andre politikerne.
Jeg håper det kan bli miljøstasjoner i Båtsfjord.
Det ligger jo søppel over alt!
På skolen, på butikken, over alt!
Jeg håper det blir billigere med økologisk mat fordi mamma vill bare kjøpe økologisk hvis det blir billigere.
Det er veldig mange butikker/sentre som er veldig flinke.
På Vinterbro i Oppegård er det et eget sted for kildesortering, og store skilt der det står: se etter miljømerker.
Når jeg ser sånt blir jeg glad!
På SAS hotellet i Oslo, er det håndklær med Svanemerket, økologisk frokost, og på badet står det at man skal bruke håndklærne flere ganger.
Jeg vil at politikerne skal tenke mer på miljøet.
Det skulle vært lettere å levere inn farlig avfall!
Hilsen Martine

2 kommentarer:

  1. Kjempebra:) Vi må høre på barna. De skal leve i en fremtid som vi har mye makt over. Et samfunn som er godt for barna er godt for alle.

    SvarSlett
  2. Dette er så bra!! Er så viktig at vi hører på barna, det er jo faktisk de som er fremtidens voksne som skal ta viktige miljø-avgjørelser i fremtiden. Vi må være gode oppdragere for dem, og det betyr at vi må høre på hva de har å si. Miljøagentene er helt genialt. Jeg er førskolelærer og barnehagen er medlem. Jeg synes det er gøy å være med på å skape små miljøagenter (var selv en blekkulf da jeg var liten!)

    SvarSlett